Day 19

23 april 2017 - Townsville City, Australië

Het werd weer eens tijd voor een tweede update, so here it comes.
Ik ben nog een paar dagen langer in Cairns gebleven en heb een waterfalls tour gedaan wat echt supermooi was om te doen! Bij 3 watervallen gezwommen en van natuurlijke glijbanen afgegaan, wat niet altijd even goed ging haha...   Als laatste gingen we zwemmen in een kratermeer waar ze zeggen dat er een kleine krokodil in zou zitten maar ik heb hem gelukkig niet gezien. Ook bij deze tour veel gewandeld en de mooiste boom ooit gezien the curtain fig tree helaas tijdens het vogelbekspotten weinig tegen gekomen maar we kunnen niet altijd geluk hebben. Voor de rest nog een lange wandeling in The Botanical gardens gemaakt en naar een superleuke plaatselijke markt geweest. Ik heb genoten van Cairns en de gezelligheid!
Bij m'n eerste busrit was de bus natuurlijk al stuk en kwam ik dus een uur later aan in Mission Beach, maar net goed want het was een ongelooflijke saaie plek om te zijn. Heb hier dus vrij weinig gedaan behalve bij het zwembad en op het strand gechilld, wat overigens wel een heel mooi en lang strand was.
Toen was het tijd voor Townsville, opgelucht dat ik wegging uit MB, maar zoveel goede verhalen had ik ook weer niet gehoord over deze plek dus ik vreesde dat dit net zo saai zou worden. Toen ik aankwam merkte ik al gelijk dat dit een plaats was waar ik me compleet thuis zou voelen. Ik slaap hier namelijk in een hostel dat eerst een hotel was, heerlijk die luxe kamers en een nog mooiere rooftop pool met fancy restaurant/bar waar locals ook graag komen om feest te vieren in mooie avondjurken (zit je dan tussen in je gekreukelde kleren). Er is hier ook veel te doen, shoppen, naar het strand gaan wat hier "The strand" heet supergrappig, parken etc. Het is dan ook slecht voor m'n geld want ga hier net íets te vaak uiteten, waarschijnlijk omdat ik de illusie wil hebben dat ik echt in een hotel verblijf. Het nachtleven is hier ook leuk, ben eergisteren uitgegaan met iemand die ik in het hostel had ontmoet en die ook wel zin had in een feestje, 1 minpuntje; geen shotjes na 12 uur dus het werd geen tequila voor mij, misschien ook wel goed haha. De volgende dag niet heel erg in staat om veel te doen dus werd het een zwembad dagje, waar ik de hele dag half slapend om mn telefoon skyscanner zat te checken. Ik had er thuis niet echt over nagedacht maar hier kwam ik tot het besluit dat ik nog wel een weekje naar Bali wilde, dus ging ik zoeken naar tickets die natuurlijk last minute weer niet echt in mijn budget vielen helaas. Plotseling zag ik de optie 'flexible destination' klikte dat aan en werd een stuk gelukkiger van de prijzen. Belde me moeder voor toestemming en heb toen gelijk een weekje naar Kuala Lumpur, Maleisië geboekt!!!
Na de goede dagen hier wilde ik de laatste dag ook nog even bijzonder maken dus ben ik naar the Reef HQ Aquarium gegaan, zoveel mooi sealife gezien ik was echt onder de indruk, heel anders dan de aquariums in Nederland. Bij het aquarium hoorde ook een turtle hospital waar ze zieke en gewonden zeeschildpadden behandelen, veel van die beestjes hadden plastic of vishaken ingeslikt het was zielig om te zien maar ook heel goed dat ze hier verzorgd kunnen worden.
Ik zit nu weer in een restaurantje, want ik had nog niet genoeg geld uitgegeven, en het valt me op dat er zoveel mensen tegen je praten hier veel meer als in Amsterdam, en als ze tegen je praten is het niet Miss maar gelijk hon, darling, sweetheart, gal net alsof je ze al jaren kent I like it here!
Maar goed morgen ga ik naar Magnetic Island naar de Koala's en daarna richting Airlie Beach en the Whitsunday's dus veel te doen aankomende week :)

Cya xxxx Tessa
PS: foto's doe ik via fb want hierop werkt het heel onhandig
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita Schouteren:
    23 april 2017
    Blij dat je het naar je zin hebt. Heb je al via Skype gesproken en gezien. Je ziet er goed uit. Nou meisje geniet nog maar lekker. Pas goed op je zelf. Kuzzz
  2. Els:
    23 april 2017
    Lieve Tessa, heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, geniet maar volop maak mooie herinneringen en deel ze een beetje met ons! xxx
  3. Marijtje:
    23 april 2017
    Weer een super leuk verslag Tes.
    Xx
  4. Ti Ti:
    Kan allemaal mooi straks in je memory box Tessa. Leuke verhaal. Genietse . xx
  5. Gerda van den Berg:
    23 april 2017
    Leuk om je reisverslag te lezen Tessa wat een mooie ervaringen
  6. Mam:
    23 april 2017
    Zo leuk, zelfstandig gespaard om een geweldige reis te maken en dan zit je aan de andere kant van de wereld. Wil je toch nog even je moeders goedkeuring hebben Nou die heb je . Wat een avontuur. Heel stoer van je xoxo mam