90 DAYS IN AUSTRALIA day 6

90 DAYS IN AUSTRALIA

6 days in Australia

The Lagoon, Cairns Northern Queensland

Hey guys, omdat heel veel mensen hebben gevraagd hoe ze op de hoogte konden blijven van m'n reisverhalen heb ik toch besloten om een blog bij te houden. Dat scheelt voor mij een heleboel keer hetzelfde verhaal vertellen en dan heb ik ook uiteindelijk een mooi souvenirtje voor mezelf.

Dus... de eerste 6 dagen in Australië. Het waren dagen van stress en aanpassing maar ook van avontuur en nieuwe mensen ontmoeten. Maar laat ik bij het begin beginnen.  Het avontuur begon eigenlijk toen ik nog in Nederland was en op zaterdagavond om 5 over 5 een smsje kreeg van Ethiad dat mijn vlucht was gecancelled, mijn reisbureau was dicht en ik moest maandagochtend vliegen, totale paniek. Na heel veel mislukte telefoontjes door de slechte verbinding, en nog wat meer paniekaanvallen verder had de aardige meneer van Ethiad ervoor gezorgd dat ik nu zondagavond al kon vertrekken. Gelukkig wist ik al wat ik mee wilde nemen dus was het een kwestie van inpakken en gaan.

Op Schiphol had ik een afscheidscomité van lieve vriendinnetjes en familie, die het volgens mij wel fijn vonden dat ze nu niet zo vroeg uit hun bed hoefden te komen. Ik zag niet perse op tegen de 24uur durende vlucht, maar dat het zo relaxed zou zijn had ik zeker niet verwacht, ik had maar liefst vier stoelen voor mezelf! Ik had een soort eigen lounge bank/bed voor mezelf gecreërd tot groot vermaak van de medepassagiers en cabin crew maar didn't care want ik heb de beste vlucht ooit meegemaakt waarschijnlijk, ook totaal geen last gehad van een jetlag wat best raar is aangezien het grote tijdsverschil.

Toen was het zover the seatbelt sign ging weer aan en het was tijd voor de landing, een beetje zweethandjes maar het zou allemaal goed komen want ik zou Femke zien in ongeveer 2 uurtjes. Het was zo fijn om gelijk een bekend gezicht te zien wanneer je aan de andere kant van de wereld bent. Ook al hadden we elkaar al sinds December niet gezien voelde het zo lekker normaal. We hadden 24 uur met elkaar dus konden we niet heel erg veel doen, we hebben gegeten toen zijn we een beetje door Melbourne gaan lopen op zoek naar the royal botanical gardens die we uiteindelijk hadden gevonden na de hoop al te hebben opgegeven toen we op een memorial gebouw waren gestuit, de gardens bleken daarachter te zijn.
De sushi in Melbourne is heel cheap dus daar hebben we even goed van geprofiteerd, en de volgende middag moest ik alweer terug naar het vliegveld. Na het allerslechtste afscheid met femke ooit zat ik in het vliegtuig nu begon het écht.

Ik had een beetje een turbulente start in Cairns ik was moe en iedereen was aan het feesten plus ik was gelijk al de weg kwijtgeraakt onderweg naar een thais restaurant wat blijkbaar als enige nog open was... Maar de volgende dag heb ik mezelf een beetje gesettled en even later stond ik ook mee te drinken bij de bar. In het hostel was er een reptile show en dat was mn eerste contact met de vele enge dieren hier, ik was blijkbaar so impressed door the baby crocodile dat ik de volgende dag gelijk een tour had geboekt naar the daintree rainforest. Gister heb ik de hele dag in the jungle doorgebracht en het was zo gaaf, na de vierde spin die ik zag was ik zelfs niet meer bang. Het is het oudste regenwoud ter wereld en er heeft al heel lang geen klimaat verandering plaats gevonden wat al super bijzonder is, een zeer groot deel van de tropische flaura en fauna is daar te bewonderen en zo ook de hele zeldzame meest dodelijke vogel the cassowary, maar het was onwaarschijnlijk dat we die zouden tegenkomen. Echter 5 minuutjes later hadden we de eerste fucking grote vogel al te pakken met 5 kleine baby's achter zich aan, ik zou het beschrijven als een soort struisvogelkalkoen, maar gelukkig heb ik foto's, later kwamen we er nog 2 tegen en waren we dus "one hell of a lucky gang" op zn aussies. Verder heb ik mogen genieten van de meest mooie insecten en nog veel meer exotische vlinders, Artis zou er jaloers op zijn. Na de picnick was het tijd voor onze river cruise om wat grotere krokodillen te spotten dan de baby krokodil met dichtgeplakte bek die mee was naar de reptielenshow. In totaal hebben we 2 grote en 3 kleine in hun natuurlijke habitat bewonderd en was de dag voor mij al geslaagd. Nog naar een paar mooie lookouts geweest en toen was ik zo goed als op.

Ik schrijf dit nu op alweer mijn zesde dag vanuit de lagoon vlakbij de oceaan terwijl jullie nog lekker in jullie nest liggen. De lagoon is een soort zwembad vlakbij het "strand" (meer soort modder) want je kan hier niet in de zee zwemmen want er zitten krokodillen, nog veel leuker dan haaien. Ik hoop dat jullie het echt tot hier hebben gelezen en het leuk vonden. Zie jullie over 84 dagen! Kusjes Tessa